teeter logo
Dabar nugaros skausmas tapo ĮVEIKIAMAS!
EP-960 inversinis stalas yra geriausias sprendimas tiems, kuriuos kamuoja nuolatinis nugaros skausmas
ep 960 inversijos stalas

Dažniausiai užduodami klausimai

Kiek laiko turėtų trukti inversinė terapija (apsivertimas)?

   Maždaug 3 – 5 inversinės terapijos (apsivertimo) minutės yra reikalingos efektyviam atraminių sąnarių bei stuburo spaudimui sumažinti. Tačiau tai priklauso ir nuo Jūsų raumenų mokėjimo atsipalaiduoti. Kadangi nėra iš anksto numatytos inversinės terapijos trukmės, labai svarbu įsiklausyti į savo kūno poreikius ir prisiminti, kad tai yra atsipalaidavimo ir malonumo šaltinis.

   Pradedantieji turėtų atsipalaiduoti pradėdami nuo 1 – 2 minučių per kartą, ir tęsti tol, kol gerai jaučiasi. Atminkite, kad jūs tempiate bei tiesinate savo kūną, taigi kaip ir atliekant kitus fizinius pratimus, pirmaisiais kartais gali šiek tiek skaudėti. Jei taip atsitiko, sumažinkite inversinio stalo pasvirimo kampą arba apsivertimo trukmę.

 

Kaip dažnai turėčiau atlikti tempimus, naudodamas inversinį stalą?

   Norėdami pasiekti geriausių rezultatų, turėtumėte atlikti tempimus bent 2 kartus per dieną. Teeter inversinį stalą galima naudoti nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro. Naudojimąsi stuburo tempimo stalu, galima derinti su fitneso pratimais taip sumažinant stuburo spaudimą treniruočių metu – ar tiesiog išvengiant nugaros skausmų.

 

Kokiu kampu turėčiau nustatyti inversinio stalo platformą?

   Pradedantieji turėtų pradėti nuo nedidelio pasvirimo kampo (maždaug 20 – 30 laipsnių). Šitaip rekomenduotina mankštintis kelias savaites, kol įprasite prie įrenginio. Taip pat turėtumėte išmokti visiškai atpalaiduoti kūną, esant viršuje nurodytam pasvirimo kampui, ir tik po to nustatyti inversinio stalo platformą didesniu kampu.

   20 – 30 laipsnių: esant tokiam platformos pasvirimo kampui raumenys ir sąnariai lengvai atsipalaiduoja, pagerėja limfos cirkuliacija.

   60 laipsnių (lygiagrečiai stalo šoninėms kojoms): dr. Nachemson atliko medicininę studiją ir aprašė eksperimentinę operaciją, kurios metu buvo implantuoti slėgio jutikliai trečiame juosmens diske bei keliose kitose skirtingose kūno vietose. 60 procentų kūno svorio trauka yra reikalinga tam, kad sumažėtų slėgimas juosmens srityje. Tai atitinka maždaug 60 laipsnių Teeter stuburo tempimo stalo kampą. Norėdami patirti visus inversinės terapijos teikiamus privalumus, turite 60 laipsnių kampu treniruotis ilgesnį laiką.

   90 laipsnių (pilnas apsivertimas): nors platformos kampo didinimas iki 90 laipsnių nėra rekomenduojamas stuburo spaudimui mažinti, tačiau mūsų apklausa rodo, kad beveik pusė visų vartotojų atlieka pilnutinę inversinę terapiją, džiaugdamiesi papildoma judesio laisve.

   Kintantis tempimas / svyravimas: kintantis svyravimas (pasvirimo kampas kaitaliojamas kas 20 – 30 sekundžių, su grįžimu į pradinę poziciją) iš tiesų yra „pirmenybinis“ bei pakankamai mėgstamas inversinės terapijos metodas. Šis „pratimas“ stimuliuoja kraujo bei kitų skysčių cirkuliavimą, įvairių šlakų pasišalinimą pažeistuose stuburo diskuose ir aplink juos.

 

Ar apsivertimo metu kraujas nesutekės į galvą? Ar yra kokia nors rizika?

   Organizmas prisitaiko prie besikeičiančio kraujo spaudimo plėsdamas kraujo indus ir kapiliarus bei tuo pačiu metu padidindamas stuburo smegenų skysčio kiekį. Klausiate, ar jums pakils kraujospūdis ir paraus veidas? Tikėtina. Rausvumas yra kraujo plūdimo ir kapiliarų išsiplėtimo priežastis. Didėjant kraujo kiekiui smegenyse, akyse, odoje ir plaukų srityje atsiranda daugiau deguonies. Šis „padidėjusio slėgio pojūtis“ tampa matomas veido išorinėje dalyje ir akyse. Kaukolės viduje susidaro kompensuojamasis kraujospūdis. Intensyvesnis cirkuliavimas, o tuo pačiu geresnis smegenų aprūpinimas maisto medžiagomis yra labai naudingas organizmui. Viena medicininė studija ištyrė, kad apversto kūno smegenys dirba 7 procentais greičiau ir 14 procentų tiksliau. Nemalonus slėgio pasikeitimo pojūtis išnyksta per ilgesnį laiką, prie jo prisitaikius. Jeigu Jūs tik pradėjote naudotis stuburo tempimo stalu ir pajutote nemalonius pojūčius – sustokite ir pailsėkite. Šis poilsis vadinamas protarpiniu tempimu. Taip pat galite pamėginti ritmiškai svyruoti, naudodami inversinio stalo platformą, pirmyn – atgal.

 

Kaip man sutelkti dėmesį į nugaros apačią / nugaros viršų / kaklo sritį?

   Inversinė terapija yra natūralus tempimo būdas, dėl kurio mažėja progresyvus spaudimas. Tai reiškia, kad kiekviename sąnaryje, tarpslanksteliniame stuburo diske mažėja svoris, kuris jį slegia. Ant inversinio stalo platformos atlikinėkite įvairius raumenų patempimus, kad palengvintumėte jų darbą ir centravimą. Jei Jūsų inversinei terapijai skirta įranga turi mokomąjį DVD (visi Teeter inversiniai stalai jį turi), sekite mokomuosius pratimus ir praktikuokite!

 

Kokius pratimus rekomenduotumėte inversinės terapijos metu?

   Visi Teeter inversiniai stalai yra komplektuojami su instrukciniu DVD, kuriame yra keletas tempimo ir vartymosi pratimų. Priedo, prie kai kurių Teeter produktų pridedami papildomi DVD Advanced Secrets to a Healthy Back (Svarbiausios paslaptys sveikai nugarai išlaikyti), kuriuose pateikiami papildomi pratimai. Inversinės terapijos metu atliekami pratimai padeda sąnariams ir raiščiams, skatindami hidratacijos atstatymą bei didindami lankstumą. Sąnariai, kurie yra lengvai išsireguliavę, inversinės terapijos metu nesunkiai atstatomi ir sukuria geresnę kūno simetriją, laikyseną.

 

Jaučiu nedidelį skausmą nugaroje, kai verčiuosi į pradinę padėtį. Ar tai normalu?

   Tam gali būti keletas priežasčių.

   Pernelyg greitai ir per daug atliekate tempimo pratimų: Jei tik pradedate praktikuoti inversinę terapiją, jūsų kūnas nėra įpratęs prie šių pratimų. Pernelyg greitas vartymasis ir dideli inversinio stalo platformos kampai sukelia nedidelį skausmą. Inversinę terapiją galite palyginti su bet kurios naujos pratimų programos pradžia. Jei pirmą dieną atliekate per daug, vėliau pasigailite.

   Pernelyg greitai atsivertėte: Kai vartotės kartu su inversinio stalo platforma, Jūsų stuburo slanksteliai šiek tiek atsiskiria ir nutolsta vienas nuo kito, taip sumažindami tarpslankstelinių diskų spaudimą. Automatiškai sumažėja spaudimas nervams, kurie yra stuburo viduje. Kai jūs keliatės (grįžtate į pradinę padėtį), jūsų stuburas taip pat grįžta į normalią poziciją ir diskų spaudimas vėl atsiranda. Jei per gretai atliekate pratimą, tai nervai patiria didelį atgalinį slėgį, ir tai gali kelti skausmą. Patariame verstis iki vidutinio (30-40 laipsnių) kampo, kelioms minutėms. Į pradinę padėtį grįžkite taip, kad galva būtų tik šiek tiek aukščiau pėdų, tuomet lygiai gulėkite. Pabūkite taip keletą minučių ir lėtai verskitės.

   Visuomet atminkite, jeigu patiriate staigų skausmą ar inversinės terapijos metu stipriai bei nuolat jaučiate skausmus nugaros srityje, privalote nutraukti visus tempimus ir pasikonsultuoti su gydytoju.

 

Ar inversinei terapijai yra medicininės kontraindikacijos?

   Inversinė terapija gerina bendrą sveikatos būklę. Dėje ji tinka ne visiems. Jei jus kamuoja žemiau išvardintos problemos, patariame nepradėti pratimų prieš tai nepasikonsultavus su gydytoju (šis sąrašas yra informacinio pobūdžio).

  • Vidinės ausies infekcija
  • Konjunktyvitas
  • Neseniai buvęs infarktas ar išeminės ligos paūmėjimas
  • Didelis nutukimas
  • Aukštas kraujospūdis
  • Kaulų silpnumas (osteoporozė)
  • Nėštumas
  • Neseni ar neužgiję lūžiai
  • Vidinė išvarža
  • Širdies ar kraujo apytakos ligos
  • Smegenų ligos
  • Pilvo išvarža
  • Stuburo pažeidimai
  • Chirurgiškai implantuotos ortopedinės priemonės
  • Glaukoma
  • Cerebrinė sklerozė
  • Antikoaguliantų vartojimas (įskaitant dideles aspirino dozes)
  • Atšokusi tinklainė
  • Smarkiai sutinę sąnariai

   Žinoma, tai nereiškia, kad jei turite vieną ar kelias iš išvardintų problemų, negalite mėgautis inversinės terapijos nauda bei teikiamu malonumu, tiesiog prieš pradedant tempimus, būtina pasikonsultuoti su gydytoju – specialistu.

 

Ar inversinė terapija padeda esant disko išvaržai?

   Diskai yra minkštas audinys tarp stuburo slankstelių. Jie turi panašų į drebučius (želė) centrą, kuris ribojamas kremzlinio žiedo. Diskų išvaržos atsiranda tuomet, kai kremzlinis pluoštas susilpnėja ir sutrūksta. Patys diskai jokių pojūčių nesukelia, tačiau jų sukeltas spaudimas pereina į nervus, ir taip atsiranda skausmas, tirpulys, silpnumas.

   Naudojant Teeter inversinius stalus, natūrali gravitacijos trauka pailgina stuburą ir padidina tarpelius tarp slankstelių, tuo pačiu metu mažindama nervų šaknelių spaudimą. Esant disko išvaržai, didėjantys tarpeliai tarp slankstelių iš tiesų gali sukelti nedidelį disko įtraukimą, kuris skatina išvaržos branduolį grįžti į jo buvusią vietą.

   Jei kelis kartus per dieną pratimus kartosite su pertraukomis, rezultatai bus geresni. Įsiklausykite į savo kūną ir raskite patogiausią platformos pasvirimo kampą. Po vertimosi lėtai grįžkite į pradinę padėtį, pabūkite apie 30 sekundžių šiek tiek virš horizontalios padėties, leisdami sužeistiems diskams lėtai grįžti į savo vietas.

 

Ar inversinė terapija padeda raminti galvos skausmą bei migreną?

   Kai kurie žmonės teigia, kad pastovus inversinio stalo naudojimas padėjo sumažinti migrenos priepuolių dažnumą. Tačiau mes neturime jokių medicininių išvadų tam įrodyti. Migrenos priepuolio metu nerekomenduojame atlikti pratimų, kad nepablogintumėte savijautos.

 

Ar inversinė terapija padeda pagerinti kraujo apytaką apatinėse galūnėse?

   Inversinės terapijos metu širdis žymiai lengviau varinėja veninį kraują iš kojų galūnių ir liemens, į plaučius, apsivalymui. Inversinė terapija taip pat padeda judėti šviežiam, deguonies prisotintam kraujui iš širdies ir plaučių į viršutinę kūno dalį bei smegenis.

   Kuomet sutraukia raumenis, yra užspaudžiami kapiliarai, lėčiau pasišalina nereikalingos medžiagos. Nuolatinis raumenų sutraukimas tiesiogiai susijęs su stresu ir spazmais, o tai švaisto energiją, kuri buvo sukaupta audiniuose. Šis švaistymas iššaukia skausmą. Naudodami Teeter stuburo tempimo bei mankštinimo stalus, puikiai atpalaiduosite bei atliksite įvairius raumenų tempimo pratimus. Gravitacijos jėga padeda tekėti limfai, išvalyti skausmą sukeliančius toksinus, kurie būna susikaupę įsitempusiuose raumenyse.

   Stimuliuodama kraujotaką, inversinė terapija padeda sumažinti kojų venų išsiplėtimą, nes tuomet širdis geriau išvalo kraują, esantį apatinėse galūnėse, bei aprūpina jį didesniu deguonies kiekiu.

 

Ar inversinė terapija gali padėti vaikams, sergantiems skolioze? Ar svarbus amžius?

   Mūsų medicinos patarėjai rekomenduoja inversinės terapijos praktikavimą pradėti kiek įmanoma anksčiau. Atliekama inversinė terapija padeda sulėtinti arba visiškai sugrąžinti atgal skoliozės padarytą įtaką bet kokio amžiaus vaikui. Poveikis ypač jaučiamas prieš visiškai sustiprėjant kaulams, t.y. 12 – 14 metų amžiaus vaikui. Įrangos dydis gali būti nedidelė problema, todėl vaikams reikėtų prižiūrėtojo.

   Scoliozės atsiradimo priežastys gali būti įvairios. Kai kurios iš jų gali trukdyti atlikti inversinę terapiją. Be abejo, prieš pradėdami inversijos terapiją, būtinai pasitarkite su gydytoju.

 

Ar tapsiu kiek nors aukštesnis?

   Deja, inversinė terapija negali padaryti Jūsų aukštesniais, nei užprogramuota genuose, tačiau padeda pasirūpinti minkštaisiais sąnarių audiniais, palaiko juos sudrėkintus ir sveikus.

   Inversinė terapija taip pat padeda atstatyti kas dieną prarastą ūgio dalelę bei sustabdyti nuolatinį ūgio mažėjimą. Norint suprasti kasdieninį ūgio praradimą, reikia detaliau panagrinėti dr. Foreman atliktą medicininį tyrimą. Tyrime dalyvavo medicinos slaugės, kurios dirbo nuo 8 iki 12 valandų trukmės pamainose. Atlikus skaičiavimus buvo nustatyta, kad vidutinis tyrime dalyvavusių 12 slaugių kasdien prarastas ūgis buvo 1,1 %, kas daugiausiai sudarė nuo 1,25 iki 1,8 cm. per dieną.

   Žmogaus kūnas patiria ne tik kasdieninius ūgio praradimus, šis procesas trunka visą gyvenimą. Dr. Tanner išsiaiškino, kad dėl ilgalaikio žemės gravitacinės jėgos poveikio minkštiesiems sąnarių audiniams, o ypač stuburo diskams, žmonės praranda nuo 1,25 iki 5 cm. ūgio per visą gyvenimą Kaip ir pas kūdikį, mūsų tarpslanksteliniuose diskuose yra apie 90 % vandens. Tačiau sulaukus 70 metų, skysčio kiekis diskuose sumažėja iki 70 %. Dėl šio amžiaus pokyčio suplonėja tarpslanksteliniai diskai, kurie tampa mažiau lankstūs bei blogiau sugeria įvairius smūgius. Aktyvi inversinės terapijos programa, gali padėti išlaikyti pradinį žmogaus ūgį, taip sumažindama tarpslankstelinių diskų užspaudimą, skatindama skysčių judėjimą į diskų audinius.